Talousarvioesitys 2013
30. Tilastotoimi, taloudellinen tutkimus ja rekisterihallinto
Selvitysosa:Valtion tilastotoimen tehtävänä on vastata yhteiskuntaoloja ja niiden kehitystä kuvaavien tilastojen laatimisesta yleistä käyttöä varten. Tilastokeskus on valtion tilastotoimen yleisviranomainen, joka tilastojen laadinnan lisäksi huolehtii kansallisen tilastotoimen kehittämisestä yhteistyössä muiden tilastoja laativien valtion viranomaisten kanssa. Tilastojen uudistamisessa ja kehittämisessä tavoitteena on yhdistää mahdollisimman hyvin kotimaiset tietotarpeet ja kansainväliset velvoitteet. Kansainvälisen ja erityisesti Euroopan tilastojärjestelmän kehittämiseen pyritään vaikuttamaan siten, että tilastoja kehitetään koordinoidusti välttämällä päällekkäistä tilastointia sekä yksinkertaistamalla ja karsimalla olemassa olevia tilastosäädöksiä. Kansainvälisessä tilastoyhteistyössä edistetään suomalaisen tilasto-osaamisen tunnettuutta ja hyviä käytäntöjä.
Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (VATT) on soveltavan taloudellisen tutkimuksen asiantuntijayksikkö. Taloudellisen tutkimuksen tehtävänä on tuottaa päätöksenteon tueksi tutkimustietoa julkisen sektorin voimavarojen tehokkaasta käytöstä sekä julkisen sektorin toimenpiteiden vaikutuksista kansantalouden toimintaan. Taloudellisessa tutkimuksessa arvioidaan sekä julkisen talouden että kansantalouden sopeutumistarpeita tuleviin muutoksiin. Tutkimuksessa korostetaan julkisen sektorin palvelutuotannon tuottavuuden kehittämisen, kestävän taloudellisen kasvun sekä talouden sopeutumiskykyä edistävän rakennepolitiikan edellyttämät tutkimustarpeet.
Väestörekisterikeskuksen (VRK) tehtävänä on mahdollistaa väestötietojärjestelmän tietojen ja Väestörekisterikeskuksen varmennetun sähköisen asioinnin palvelujen käyttö yhteiskunnan toimintojen ja tietohuollon tukena. VRK edistää toiminnallaan yksityiselämän ja henkilötietojen suojaa ja tietoturvallisuutta sekä hyvän tietojenkäsittely- ja tiedonhallintatavan kehittämistä ja noudattamista. VRK on yhdessä maistraattien kanssa väestötietojärjestelmän rekisterinpitäjä. VRK ylläpitää ja kehittää väestötietojärjestelmää, sen tietoja ja tietojen laatua sekä varmennettua sähköistä asiointia. VRK tarjoaa väestötietojärjestelmän tietopalveluja ja varmennepalveluja.
Valtiovarainministeriö asettaa tilastotoimelle, valtion taloudelliselle tutkimukselle ja Väestörekisterikeskukselle seuraavat vaikuttavuustavoitteet vuodelle 2013:
- — Varmistetaan tilastojen ja tietoaineistojen korkea laatu ja luotettavuus
- — Yhteiskunnallisen päätöksenteon, tutkimuksen ja kansalaisten tiedonsaannin edellytykset paranevat
- — Tilastojen ja tietoaineistojen ajantasaisuus, kattavuus ja käytettävyys paranevat ja tilastotuotanto pystyy reagoimaan nopeasti muuttuviin tietotarpeisiin
- — Tietoaineistojen hyödynnettävyyttä ja saatavuutta edistetään kansallisen tietopolitiikan ja sovittujen kehittämislinjausten mukaisesti
- — Julkisten palvelujen vaikuttavuuden, tuloksellisuuden ja tuottavuuden mittaamista kehitetään ja esitetään sitä tukevat käytännön ratkaisut
- — Tuotetaan kunta- ja palvelurakenneuudistusta tukevaa tutkimustietoa
- — Julkisen talouden kestävyyttä, talouden kasvua ja työllisyyttä tukevan verotus- ja sosiaaliturvajärjestelmän sekä muiden rakenteellisten toimien vaikutusta arvioidaan
- — Toteutetaan ilmasto- ja energiapoliittisten toimien vaikutusten arviointi
- — Luodaan tehokkaat tutkimustiedon levittämisen ja hyödyntämisen toimintamallit
- — Kehitetään tutkimusmenetelmien ja tietokantojen käyttöä ja edistetään niiden hyödyntämistä
- — Lisätään ja syvennetään yhteistyötä tutkimuslaitosten ja yliopistojen kanssa
- — Väestötietojärjestelmän ja varmennepalvelujen luotettavuus säilyy ja sekä käytettävyys että hyödyntäminen lisääntyvät
- — Asiakkaat voivat Väestörekisterikeskuksen palvelujen avulla tehostaa ja tukea toimintaansa
- — Väestökirjanpidon ja sen tietojärjestelmien kehittämisellä edistetään yhteiskunnan perusrekisteritietojen laatua ja kustannustehokasta saatavuutta ottaen erityisesti huomioon tietosuoja- ja tietoturvanäkökohdat.
01. Tilastokeskuksen toimintamenot (siirtomääräraha 2 v)
Momentille myönnetään nettomäärärahaa 50 497 000 euroa.
Määrärahaa saa käyttää myös:
1) jäsenmaksujen maksamiseen
2) EU-jäsenyyteen liittyvien tilastohankkeiden rahoitukseen.
Nettobudjetoinnissa otetaan tuloina huomioon
1) maksullisen toiminnan tulot
2) EU:lta ja yhteishankkeista talousarvion ulkopuolisilta tahoilta saatavat tulot.
Selvitysosa:
Toiminnallisen tuloksellisuuden tavoitteet
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Toiminnallinen tehokkuus | |||
Tuottavuuden muutos, % | 5,0 | 2,0 | 2,0 |
Kiinteiden kustannusten osuus kokonaiskustannuksista, % | 77,1 | 74,0 | 75,0 |
Tilastotietojen tuotantomenot tilastojulkistusta kohti, 1 000 € | 79,9 | 85,0 | 84,0 |
Maksullisen palvelutoiminnan kustannusvastaavuus, % | 103,0 | 100,0 | 100,0 |
Tuotokset ja laadunhallinta | |||
Julkistusten lukumäärä, kpl | 624 | 615 | 620 |
Solulatausten määrä maksuttomasta StatFin-tietokannasta, milj. kpl | 93 | 100 | 115 |
Myöhästyneiden julkistusten osuus enintään, % | 4,3 | 3,5 | 3,0 |
Julkistusten viiveet, viikkoja | |||
— vuosijulkistukset | 41,4 | 40,7 | 40,0 |
— neljännesvuosijulkistukset | 8,7 | 9,2 | 9,2 |
— kuukausijulkistukset | 4,7 | 4,8 | 4,8 |
Tilastokeskus tuottaa voimassa olevien EU-säädösten ja -sitoumusten sekä keskeisten kansallisten tarpeiden edellyttämät tilastot ja palvelut. Merkittävimmät tilastojen kehittämishankkeet ovat ympäristötilinpidon ja kansantalouden tilinpidon kehittäminen, yritysrekisterin ja eräiden yritystilastojen tietojärjestelmien uudistaminen ja kuntatilastoinnin kehittäminen. Palvelutuotannossa panostetaan tutkijapalveluiden (ml. mikrosimuloinnin) kehittämiseen. Toimintaa tehostetaan Tuottavuusohjelma 2015 mukaisesti.
Henkilöstövoimavarojen hallinnan ja kehittämisen tavoitteet
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Henkilötyövuosien kehitys | 820 | 848 | 840 |
Työtyytyväisyys, asteikko 1—5 | 3,5 | 3,5 | 3,5 |
Sairauspoissaolot, pv/htv | 11,3 | 10,5 | 10,5 |
Sisäinen liikkuvuus, kpl | 132 | 90 | 90 |
Tilastokeskuksen henkilöstöstrategisten toimintalinjausten 2010—2015 teemana on tavoitteellinen uudistuminen. Strategisia päämääriä ovat osaava henkilöstö, hyvinvoiva työyhteisö ja työn uudistuvat muodot ja toimintatavat.
Toiminnan menot ja tulot (1 000 euroa)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Bruttomenot | 56 117 | 58 878 | 60 517 |
Bruttotulot | 10 551 | 10 660 | 10 020 |
Nettomenot | 45 566 | 48 218 | 50 497 |
Siirtyvät erät | |||
— siirtynyt edelliseltä vuodelta | 5 202 | ||
— siirtynyt seuraavalle vuodelle | 5 066 |
Maksullisen toiminnan kustannusvastaavuuslaskelma (1 000 euroa)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Maksullisen toiminnan tuotot | |||
— suoritteiden myyntituotot | 8 633 | 8 800 | 8 250 |
— muut tuotot | 155 | 50 | 60 |
Tuotot yhteensä | 8 788 | 8 850 | 8 310 |
Maksullisen toiminnan kokonaiskustannukset | 8 541 | 8 850 | 8 310 |
Kustannusvastaavuus (tuotot - kustannukset) | 247 | - | - |
Kustannusvastaavuus, % | 102,9 | 100 | 100 |
Määrärahan mitoituksessa huomioon otetut muutokset (1 000 euroa)
Julkisen hallinnon atk-menosäästö (HO) | -290 |
Tasomuutos | 1 004 |
Hallinnon tilatehokkuus (HO) | -149 |
Palkkausten tarkistukset | 1 773 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentille 28.30.03) | -59 |
Yhteensä | 2 279 |
2013 talousarvio | 50 497 000 |
2012 II lisätalousarvio | 982 000 |
2012 talousarvio | 48 218 000 |
2011 tilinpäätös | 45 430 000 |
02. Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen toimintamenot (siirtomääräraha 2 v)
Momentille myönnetään nettomäärärahaa 4 233 000 euroa.
Selvitysosa:Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (VATT) toimii valtiovarainministeriön hallinnonalalla soveltavan tutkimuksen yksikkönä.
Valtiovarainministeriö asettaa talousarvioesityksen yhteydessä tutkimuskeskukselle vuodelle 2013 seuraavat alustavat tulostavoitteet. Tulostavoitteet täsmennetään ministeriön ja tutkimuskeskuksen välisessä tulossopimuksessa.
Tutkimuksessa korostuvat julkisen talouden tuottavuuden parantamisen, talouden sopeutumiskykyä edistävän rakennepolitiikan ja kestävän talouskasvun edellyttämät tutkimustarpeet. Tutkimustulokset parantavat päätöksenteon tietoperustaa ja toteutettujen uudistusten seurantaa seuraavilla osa-alueilla:
Tutkimus keskittyy kuntien rahoitukseen, kunta- ja palvelurakenteeseen sekä hyvinvointipalvelujen tuottavuuteen ja vaikuttavuuteen. Näihin aiheisiin liittyen tutkitaan myös julkisten palvelujen kilpailullisuutta.
Työssä arvioidaan verotuksen ja sosiaaliturvan uudistusten vaikutuksia kotitalouksien ja yritysten käyttäytymiseen, tulonjakoon ja julkisen talouden tasapainoon. Lisäksi tutkitaan tulonjaon kehitystä, veropolitiikan kotimaisen ja kansainvälisen toimintaympäristön muutoksia sekä näistä seuraavia haasteita järjestelmän kehittämiselle.
Toiminta painottuu työllisyysasteen nostamiseen tähtäävien toimenpiteiden ja ympäristöpolitiikan vaikuttavuuden arvioimiseen. Lisäksi tutkitaan maahanmuuton taloudellisia vaikutuksia ja globalisaation vaikutuksia työmarkkinoihin.
Kokonaistaloudellisten mallien käyttö tukee politiikkatoimenpiteiden vaikutusten arviointia useilla talouspolitiikan alueilla. Mallien avulla tuotetaan myös talouskehityksen ja työvoimatarpeiden pitkän aikavälin arviointia tukevia skenaarioita.
Kustannusten jakautuminen tulosalueittain, %
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Ydintoiminnot (tutkimus- ja asiantuntijatehtävät) | |||
Julkisten palvelujen vaikuttavuus, % | 28 | 30 | 30 |
Julkisen talouden rahoitus ja tulonsiirrot, % | 28 | 30 | 30 |
Työmarkkinat ja kasvua tukeva politiikka, % | 30 | 25 | 25 |
Päätöksenteon tuki ja mallintaminen, % | 14 | 15 | 15 |
Ydintoiminnot yhteensä, % | 100 | 100 | 100 |
Kustannukset yhteensä, 1 000 € | 4 978 | 5 460 | 5 460 |
Tuotokset ja laadunhallinta
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Julkaisujen lukumäärä | |||
— kansainväliset julkaisut, kpl | 15 | 17 | 20 |
— VATT:n omien julkaisusarjojen julkaisut, kpl | 29 | 32 | 35 |
— muut kotimaiset julkaisut, kpl | 46 | 50 | 50 |
VATT jatkaa julkaisemista omissa sarjoissaan, muissa kotimaisissa sarjoissa ja kansainvälisillä foorumeilla. Tieteellistä tasoa ylläpidetään myös kansainvälisiä tutkimusverkostoja kehittämällä. Julkaisutuotannon ohella muu asiantuntijatoiminta säilyy aktiivisena ja heijastelee tutkimuskeskuksen panosta ajankohtaisissa talouspolitiikan uudistushankkeissa.
Henkilöstövoimavarojen hallinnan ja kehittämisen tavoitteet
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Henkilötyövuosien kehitys | 53 | 58 | 58 |
Työtyytyväisyys, asteikko 1—5 | - | 3,4 | 3,35 |
Koulutustasoindeksi | 6,7 | 6,8 | 6,8 |
VATT:ssa jatketaan työyhteisön kehittämistyötä, jossa korostuvat esimiestyö ja henkilöstön vaikutusmahdollisuudet. Työhyvinvoinnin keskeinen toiminta-alue on kokonaisvaltainen osaamisen kehittäminen. Tutkijavierailut ja yhteisvirat ovat osa tutkimuskeskuksen strategista toiminnan kehittämistä.
Toiminnan menot ja tulot (1 000 euroa)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Bruttomenot | 4 952 | 5 082 | 5 383 |
Bruttotulot | 1 036 | 950 | 1 150 |
Nettomenot | 3 916 | 4 132 | 4 233 |
Siirtyvät erät | |||
— siirtynyt edelliseltä vuodelta | 1 514 | ||
— siirtynyt seuraavalle vuodelle | 1 797 |
Määrärahan mitoituksessa huomioon otetut muutokset (1 000 euroa)
Julkisen hallinnon atk-menosäästö (HO) | -22 |
Tasomuutos | -17 |
Palkkausten tarkistukset | 140 |
Yhteensä | 101 |
2013 talousarvio | 4 233 000 |
2012 II lisätalousarvio | 75 000 |
2012 talousarvio | 4 132 000 |
2011 tilinpäätös | 4 199 000 |
03. Väestörekisterikeskuksen toimintamenot (siirtomääräraha 2 v)
Momentille myönnetään nettomäärärahaa 7 083 000 euroa.
Selvitysosa:
Toiminnallisen tuloksellisuuden tavoitteet
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Toiminnallinen tehokkuus | |||
Tietopalvelun tuottavuus, 1 000 €/htv | 658 | 578 | 4181) |
Varmennepalvelun tuottavuus, 1 000 €/htv | 376 | 370 | 336 |
Tuotokset ja laadunhallinta | |||
Väestötietojärjestelmän tietojen oikeellisuus: vakinaiset osoitteet, % | 99 | 99 | 99 |
Sähköisen identiteetin oikeellisuus, % | 100 | 100 | 100 |
Sovelluskyselyssä luovutetut tietoyksiköt, milj. kpl | 9,5 | 9,5 | 10 |
Kansalaisvarmenteet (myönnetyt), 1 000 kpl | 99 | 80 | 80 |
Bio-varmenteelliset asiakirjat (myönnetyt), 1 000 kpl | 519 | 809 | 823 |
— Passivarmenne | 729 | 743 | |
— Biovarmenne oleskelu- ja oleskelulupakorteille | 80 | 80 | |
Organisaatiovarmenteet (myönnetyt), 1 000 kpl | 10 | 18 | 18 |
Terveydenhuollon varmenteet (myönnetyt) | 51 | 99 | 50 |
Väestötietojärjestelmän suorakäytön käytettävyys, % | 99,9 | 99,85 | 99,9 |
Varmennejärjestelmien käytettävyys, % | 99,9 | 99,8 | 99,9 |
Muuttoilmoitus internetissä, % | 56 | 57 | 58 |
Palvelukuvatutkimus, kokonaisarvosana (asteikko 4—10) | 8,3 | 8,0 |
1) Julkishallinnon vakiomuotoinen tietopalvelu muuttuu maksuttomaksi v. 2013.
Henkilöstövoimavarojen hallinnan ja kehittämisen tavoitteet
2011 toteutuma |
2012 tavoite |
2013 tavoite |
|
Johtajuusindeksi (JO), VMBaro | 3,23 | 3,25 | 3,30 |
Osaamisen johtamisindeksi (OS), VMBaro | 3,42 | 3,45 | 3,45 |
Sairauspoissaolot, työpäivää/htv | 8,2 | 10 | 9,5 |
Työtyytyväisyysindeksi (VMBaro kokonaisindeksi) | 3,29 | 3,30 | 3,35 |
Työhyvinvointi-indeksi (TY), VMBaro | 3,55 | 3,55 | 3,60 |
Henkilötyövuosikehitys | 108,6 | 112 | 107 |
Henkilötyövuodet, htv | 108 | 103 | |
Harmaan talouden torjunta, htv | 4 | 4 | |
Henkilötyövuodet yhteensä, htv | 109 | 112 | 107 |
Toiminnan menot ja tulot (1 000 euroa)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Bruttomenot | 21 950 | 25 801 | 23 253 |
Bruttotulot | 20 507 | 18 350 | 16 170 |
Nettomenot | 1 443 | 7 451 | 7 083 |
Siirtyvät erät | |||
— siirtynyt edelliseltä vuodelta | 2 990 | ||
— siirtynyt seuraavalle vuodelle | 4 212 |
Maksullisen toiminnan kustannusvastaavuuslaskelma (1 000 euroa) (Tietopalvelu)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Julkisoikeudelliset suoritteet | |||
Maksullisen toiminnan tuotot, suoritteiden myyntituotot | 4 754 | 4 350 | 1 3501) |
Maksullisen toiminnan kokonaiskustannukset | 4 740 | 4 350 | 1 5001) |
Kustannusvastaavuus (tuotot - kustannukset) | 14 | - | -150 |
Kustannusvastaavuus, % | 100 | 100 | 90 |
Liiketaloudelliset suoritteet | |||
Maksullisen toiminnan tuotot, suoritteiden myyntituotot | 7 748 | 6 800 | 7 000 |
Maksullisen toiminnan kokonaiskustannukset | 3 386 | 3 100 | 3 300 |
Kustannusvastaavuus (tuotot - kustannukset) | 4 362 | 3 700 | 3 700 |
Kustannusvastaavuus, % | 229 | 220 | 212 |
1) Sisältää vain maksullisen toiminnan. Julkishallinnon vakiomuotoinen tietopalvelu muuttuu maksuttomaksi v. 2013.
Maksullisen toiminnan kustannusvastaavuuslaskelma (1 000 euroa) (Varmennepalvelu)
2011 toteutuma |
2012 varsinainen talousarvio |
2013 esitys |
|
Julkisoikeudelliset suoritteet | |||
Maksullisen toiminnan tuotot, suoritteiden myyntituotot | 7 005 | 6 300 | 6 620 |
Maksullisen toiminnan kokonaiskustannukset | 6 284 | 6 300 | 6 180 |
Kustannusvastaavuus (tuotot - kustannukset) | 721 | - | 440 |
Kustannusvastaavuus, % | 111 | 100 | 107 |
Liiketaloudelliset suoritteet1) | |||
Maksullisen toiminnan tuotot, suoritteiden myyntituotot | 895 | 900 | 1 100 |
Maksullisen toiminnan kokonaiskustannukset | 903 | 900 | 1 100 |
Kustannusvastaavuus (tuotot - kustannukset) | -8 | - | - |
Kustannusvastaavuus, % | 99 | 100 | 100 |
1) Talousarviossa oli mukana terveydenhuollon varmenteita, jotka on siirretty julkisoikeudellisiin varmenteisiin.
Määrärahan mitoituksessa huomioon otetut muutokset (1 000 euroa)
Julkisen hallinnon atk-menosäästö (HO) | -38 |
Tasomuutos | -3 145 |
Hallinnon tilatehokkuus (HO) | -500 |
Palkkausten tarkistukset | 52 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 26.10.01) | 298 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.20.01) | 171 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 32.01.01) | 62 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 33.10.28) | 18 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.30.01) | 59 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentille 30.70.01) | -1 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 33.30.60) | 9 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 26.20.01) | 15 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 35.01.01) | 27 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 26.30.02) | 41 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 29.01.01) | 14 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 26.01.03) | 153 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 30.70.01) | 226 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.10.02) | 19 |
Harmaan talouden torjunta (siirto momentilta 28.10.02) | 200 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 33.40.60) | 8 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.40.01) | 8 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.01.03) | 43 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 33.03.04) | 66 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 27.10.01) | 36 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.30.01) | 23 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.20.01) | 23 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.90.20) | 1 180 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 26.40.01) | 24 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 24.01.01) | 12 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.40.01) | 11 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.10.03) | 131 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 29.40.50) | 51 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.01.01) | 1 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 31.01.21) | 170 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 25.10.04) | 56 |
Vakiomuotoiset tietoluovutukset (siirto momentilta 28.10.01) | 109 |
Yhteensä | -368 |
2013 talousarvio | 7 083 000 |
2012 II lisätalousarvio | 26 000 |
2012 talousarvio | 7 451 000 |
2011 tilinpäätös | 2 664 208 |